Ziemniak i Spółka

95%

wzrost widoczności
rok do roku

Restauracja Ziemniak i Spółka to szczecińska sieć restauracji niewątpliwie wyróżniająca się na tle innych lokali, zarówno jeśli chodzi o ofertę, jak i komunikację graficzną.

Nasza współpraca z marką Ziemniak i Spółka sięga początków jej założenia, jesteśmy firmą, która stworzyła logo i całą identyfikację oraz wdrożyła stronę internetową. Jako cel marketingowy postawiliśmy wypracowanie od zera wysokiej pozycji w wyszukiwarce i budowanie tym kanałem świadomości marki w internecie.

Zakres naszych działań:

Zaprojektowanie strony internetowej

Optymalizacja SEO całego serwisu

Opracowanie słów kluczowych

Podpięcie pełnej analityki internetowej

Optymalizacja strony pod wybrane słowa kluczowe

Współpraca z blogerami z branży gastronomicznej

Techniczne SEO

Pozycjonowanie i link building

Jak wygląda nasza współpraca?

Problemem serwisu była ograniczona ilość treści - w branży gastronomicznej trudno jest stworzyć niesamowicie długie opisy nie lejąc wody, więc na początku należało rozbudować content strony, tworząc odpowiednie podstrony i sekcje. Istotne było także zadbanie o profil linków, który na początku był zerowy. Najważniejszymi problemami strony po jej opublikowaniu były:

meta tagi canonical
brak dostosowanych meta tagów pod słowa kluczowe (title/description)
struktura nagłówków H1-H6
brak sitemapy
brak atrybutów alt przy plikach graficznych
brak podpiętej analityki/zbierania danych witryny
nieodpowiedni stosunek treści do kodu strony

Działania rozpoczęliśmy od optymalizacji strony pod wcześniej opracowane słowa kluczowe. Stworzyliśmy meta opisy title i description oraz zastosowaliśmy meta tag canonical. Na dalszym etapie wprowadziliśmy poprawną strukturę nagłówków H1-H6.

Następnie dodaliśmy opisy alt dla wszystkich plików graficznych i wygenerowaliśmy pliki sitemap.xml i robots.txt. Ponieważ w tym momencie posiadaliśmy już wszystkie podstrony (i stronę główną) w indeksie Google, które dzięki wcześniejszej optymalizacji były idealnie targetowane na odpowiednie słowa kluczowe, można było poszerzyć proces link buildingu, skupiający się wtedy na serwisach internetowych, społecznościowych i innych źródłach pozwalających na pozyskanie linków (katalogi, NAP, artykuły z linkami).

Naszym pomysłem była współpraca z blogerami z branży gastronomicznej. Research pozwolił na utworzenie listy lokalnych blogów, których właściciele zajmowali się recenzowaniem szczecińskich lokali gastronomicznych. Każdy z nich otrzymał zaproszenie do lokalu Ziemniak i Spółka i możliwość zamówienia dowolnej potrawy. W odpowiedzi oczekiwaliśmy recenzji na swoim blogu i tu warunkiem był link prowadzący do domeny ziemniakispolka.pl. Współpraca pozwolia rozbudować profil linków domeny o dodatkowe unikatowe domeny, co znacznie przyczyniło się do wzrostu widoczności w TOP10 wyników wyszukiwania:

Dzięki prowadzonym działaniom onsite i offsite udało się uzyskać znaczny wzrost widoczności w szerokim zakresie fraz

od TOP3 do TOP50.

A oto efekty naszej współpracy

Wprowadzone zmiany pozwoliły
nam uzyskać wzrosty:

69%

wzrost ruchu, w tym 98% w kanale google/organic

95%

wzrost widoczności w stosunku rok do roku

81%

ruch z kanału organicznego Google

Zobacz również

Masz pytania? Napisz lub zadzwoń!